Příjem žádostí a dalších podání
Sazebník úhrad za poskytování informací
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
Pondělí | 7:30 - 12:00 12:30 - 16:30 |
Úterý | 7:30 - 12:00 12:30 - 16:00 |
Středa | 7:30 - 12:00 12:30 - 16:30 |
Čtvrtek | 7:30 - 12:00 12:30 - 16:00 |
Pátek | 7:30 - 12:00 12:30 - 15:00 |
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
Pondělí | 7:30 - 12:00 12:30 - 16:30 |
Úterý | 7:30 - 12:00 12:30 - 16:00 |
Středa | 7:30 - 12:00 12:30 - 16:30 |
Čtvrtek | 7:30 - 12:00 12:30 - 16:00 |
Pátek | 7:30 - 12:00 12:30 - 15:00 |
Telefonické podání: 572 571 115
Poštou na adresu Obecní úřad Velehrad, Hradišťská 231, 687 06 Velehrad
Elektronicky na e-mail: podatelna@velehrad.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: psibark
Elektronickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Způsob odvolání a jeho obsah:
O odvolání rozhoduje:
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Žádost | Potřebné doklady |
---|---|
Přihlášení k trvalému pobytu v obci | Platný OP, 50,- Kč, doklad o vlastnictví nemovitosti, nájemní smlouva - souhlas majitele nemovitosti |
Změna TP v obci | Platný OP, 50,- Kč, doklad o vlastnictví nemovitosti, nájemní smlouva - souhlas majitele nemovitosti |
Úřední zrušení TP | Platný OP, doklad o vlastnictví nemovitosti, doklad o zrušení vlastnického a užívacího práva pro osobu jíž se žádost o zrušení TP týká. Bližší informace poskytne kancelář OÚ. |
Výše správních poplatků je stanovena na základě zákona č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích.
Žádost | Potřebné doklady |
---|---|
Přidělení čísla popisného | RD určené k trvalému bydlení, kolaudační rozhodnutí s nabytím právní moci, výpis z KN o vlastnictví pozemku |
Přidělení čísla evidenčního | Domy a chaty určené k individuální rekreaci, kolaudační rozhodnutí s nabytím právní moci, výpis z KN o vlastnictví pozemku |
RL |
Rodný list |
OP |
Občanský průkaz |
ÚL |
Úmrtní list |
OL |
Oddací list |
TP |
Trvalý pobyt |
KN |
Katastr nemovitostí |
RD |
Rodinný dům |
Hradišťská 231, 687 06 Velehrad
IČ: 00291536
ID datové schránky: psibark